when routine bites hard, and ambitions are running low, and resistment runs high, but emotions wont grow.

Såhär ser det ut när man kommer in i mitt rum.
Rakt fram står en konstig industriell vagn jag hittat på gatan. Mitt golv är helt fantastiskt. Typ det bästa jag äger efter min fåtölj.
Gitarren är min pappas. Jag hinner eller orkar aldrig spela tyvärr. Väskorna är mina skolväskor. Min kånken heter Galatea. Ballongen är bara random.
På vagnen trängs en magisk skål från Ittala som skiftar mellan grönt och rosa rött beroende på ljus. Miniparfymerna från YSL köpte jag på taxfreen i Paris. Jag hade inte shoppat något så jag tröstshoppade. Bra köp, de är jättefina och luktar underbart.
Mittemot min säng har jag två trälådor som senare ska upp på väggen, någonstans någon gång. Spegeln har vi haft så länge jag kan minnas.
I lådorna har jag konstiga saker som Yellow Book - Manhattan från 2001. En etch a sketch och en analog kamera. Och lite annat.
På lådan står också en så himla fin lampa jag fick av min mamma i julklapp. Det är Take från Kartell för er som undrar. Asken är en Ladurée, fylld av hemligheter. Eller inte. Ett USB minne, tror jag. Där bak skymtar ni en ekorre i keramik som jag fick i julklapp när jag var tolv eller elva eller något sånt. Sjukt random. Under står en polaroid från Abercrombie & Fitch som jag och P tog i Milano på höstlovet. Enda bilden vi har, i stort sett.
Hörnfönstret är fint och så. Men lite halvjobbigt att ha uppet på vid gavel, tyvärr. Tapetvåden från Fornasetti var en impulsgrej jag gjorde när mamma renoverade hallen.
Sen har jag min fina golvlampa bredvid sängen. Min kärlek har sannerligen inte falnat för den. Så himla glad att jag har den. Köpte den på auktion, den är från 40-talet tror jag.
Över min säng har jag krokar, där det hängde en ljusslinga. Min ambition är att köpa en ny. Sålänge hänger två av mina gamla tävlingsklänningar lite nostalgiskt och två söta tavlor jag har planer på att hänga upp någon annanstans, senare.
Så fina.
Här har ni min fåtölj. Jag köpte den på en auktion också. Det är en Karin som Bruno Mathsson formgivit för Dux. Typ det finaste jag äger. I den sitter en unicorn som heter Schampo. jag tyckte det var självklart när jag var typ åtta.
Kelimmattan är också jättefin. Det är synd att den hamnar lite i skymundan i mitt rum. Men den ska få en gloryspot när jag flyttar hemifrån som kompensation.
I mitt fönster har jag en fin porslinsburk från rörstrand. Vi har haft den sen jag var liten, minns att jag älskade den då. När jag blev lite äldre fick jag den. Nu har jag hemligheter i den. Snäckan som ligger i min kruka har jag hittat i Sverige, det ni! Och så älskar jag julstjärnor. Så fina. Boken är Lasse Åberg. Köpte den när jag var tretton. Har inte tittat i den på jättelänge. Det är synd.
Och så ser jag kungliga biblioteket från mitt fönster! Bara lite, men ändå!

Nu ska jag ta helg. Puss.

heythere
Postat av: annie

men åh så fint

2011-02-18 @ 19:48:35
URL: http://siriellen.blogg.e
Postat av: miriam

hela ditt rum är fantastisk!!11

2011-02-19 @ 09:03:07
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: Anonym

underbart rum!

2011-02-19 @ 12:41:50
Postat av: filiqqa

Tack för att jag fick komma på besök!

2011-02-20 @ 08:04:08
URL: http://filiqqa.blogg.se/
Postat av: Clara

Guuud, vad ditt rum är snyggt ! Mitt rum ser ut som ett bombnedslag haha. Skitsnyggt i alla fall

2011-02-21 @ 18:21:44
URL: http://clarapauline.blogg.se/
Postat av: en från Kåren

"jag vill ha nåt som verkligen betyder nåt!" Och så väljer du GALATEA. Öl. Galatea liksom.



LOVE it.

2011-02-22 @ 19:45:10
Postat av: elin

din rum är ju helt formidabelt, åh.

2011-04-06 @ 14:28:19
URL: http://cinquantejours.blogg.se/
Postat av: jennifer

wow. finaste rummet tror jag bestämt.

2011-05-21 @ 23:36:28



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

url

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0