sista delen. bye bye 2009!

aug









i augusti drog jag och paulina mest bara runt på äventyr i stockholm eller låg på långholmsbryggan. badade ständigt. det var galet varmt. att bo i olika delar av stan (city vs söder) är riktigt jobbigt utan busskort. jag vet inte hur många gånger jag gick mellan nk och långholmsbryggan i värmen, att jag inte dog? vi levde på melon, godis, pannkakor, scones och diverse mål främlingar bjöd oss på på restauranger. sedan klippte jag av mig håret för att börja åttan och min kost byttes i samband med det ut mot skolmat, tomatjuice och godis. träffade även mitt tjejgäng som jag inte hade sett sedan typ tidigt i våras. kärt återseende.

sep










september var en turbulent månad. jag såg håkan för första gången. som följdes 19 dagar jag inte ens vet hur jag ska formulera kort för att jag inte heller längre kan avgöra vad jag kände då för att det känns så otroligt långt borta att ens känna så för någon idag. jag kan säga såhär; en dag längtade jag så mycket efter honom att jag skakade i hela kroppen, längtade in i ryggraden. jag har aldrig känt så mycket för någon eller något, någonsin. men annars.. jag vet inte. minns knappt. kom ut ur det i ett nytt fodral. en ny jeniffer helt enkelt. hade identifierat mig själv i känslorna för honom så länge att jag kände mig otroligt förvirrad efter att jag insåg att jag inte kände så. om jag ens någonsin hade gjort det. (den där dagen bara) jag vet inte. och visste verkligen inte då.

okt









i oktober var jag fortfarande omskakad och visste inte riktigt var jag hade mig själv. jag och paulina åt jättemycket glass och pasta. frukost, lunch, middag, pasta, glass, pasta. jag lärde mig att plugga. vilket var otroligt skönt. bra att kunna till gymnasiet.

nov












i november rullade allt som vanligt. inget speciellt hände direkt. mamma var borta varje helg vilket resulterade i långa sega dagar i sängen, långa sega frukostar och vara vaken aaaalldeles för länge på kvällen.

dec





hittills har december bjudit på massa trevligheter. jag har druckit sjukt mycket glögg och gått på jullov med bra terminsbetyg vilket känns bra inför den preliminära gymnasiesökningen. nu står jag här framför tre veckors ledighet som börjat ypperligt bra med en heldag ackompanjerad av emma och paulina. julen har närmat sig med stormsteg och på annandagen blir jag femton.



för att avsluta min årsresume drar jag till med en klassikerlista:
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? jodå
2. Höll du några av dina nyårslöften? inte ett enda
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? nej och tack gode gud för det!
4. Dog någon som stod dig nära? samma som ovan
5. Vilka länder besökte du? inser nu att jag höll mig väl inom sveriges gränser och får med ens lite panik: måste. köpa. biljett. NU.
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? ett fint rum, snart snart!
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 8sep, 9sep, 10sep, 25sep, 28sep
8. Vad var din största framgång? förstå vad jag måste göra för mig själv för att må så bra som möjligt
9. Största misstaget? Spendera så mycket cash på typ godis?
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? blev febrig i kanske 16h för tredje gången på sju år
11. Bästa köpet? en alldeles underbar grå sidenskjorta och flanellakan i rödrutigt
12. Vad spenderade du mest pengar på? plockgodis, helt galna summor och ni vill inte ens veta
13. Gjorde någon dig riktigt glad? hur kan man gå ett år utan att det ska hända? klart att någon gjorde det, flera!!!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? haligh, haligh, a lie, haligh - bright eyes | shiver - coldplay | skinny love - bon iver | det e sommar - forcem | a summer wasting - belle & sebastian | hela känn ingen sorg för mig i göteborg-albumet | kärlek är ett brev skickat tusen gånger - håkan | och säkert en hel del mer.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? alltså så himla bra år.
16. Vad önskar du att du hade gjort mer? varit utanför tullarna i vackra skogar. och läst böcker!!!
17. Vad önskar du att du gjort mindre? suttit vid den här jävla dumburken.
18. Hur tillbringar du julen? hemma med syster, mamma, pappa, hundar och antagligen morföräldrarna.
19. Blev du kär i år? jag kan verkligen inte svara på det längre.
20. Favoritserie? arrested development och gossipgirl.
21. Bästa boken du läste i år? men å, jag läste så lite ju.
22. Största musikaliska upptäckten? sigur rós.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? fyller år på annandagen, so I wouldnt know...
25. Något du önskade dig men inte fick? as I said.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? shoppade upp mina julpengar på julrean.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? klart att man kan hitta saker, men overall så har det varit ett himla bra år. allting blir bättre ju äldre man blir!
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? hmpf, jag tror inte att du snackar med rätt brud. jag har liksom ingen 'stil'.
29. Vad fick dig att må bra? mina underbara vänner, musik, kyssar, kameran, höstlöven, regnsmatter, mandarinte, glögg, godis, men framförallt att sakta men säkert börja förstå mig själv och komma i takt med mina sinnen.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Johnny Weir och Ed Westwick sitter upptejpade i mitt skåp.
31. Vem saknade du? Pix och jag sågs för sällan, men annars så kommer jag mest bara att sakna Marita.
32. De bästa nya människorna du träffade? Å, vet inte! Julia är himla mysig <3

heythere
Postat av: Anonym

Är du någonsin vaken? Du ser så nyvaken ut på alla bilder. sussigull:)

2009-12-19 @ 00:25:24
URL: http://elinrebeckawild.blogg.se/
Postat av: alicia

å, helt otroligt vackra bilder!

bad har du för kamera? i vilket pogram redigerar du dina bilder i?

sjukt fin är du också!

puss!

2009-12-19 @ 09:07:30
URL: http://juliaochalicia.blogg.se/
Postat av: miriam

jätte jätte fina bilder att titta på! :) sötis

2009-12-19 @ 10:57:15
URL: http://wedgeheel.blogg.se/
Postat av: belle

sv; tack... eller vad man säger, hehe! :D



Fan vilka snygga bilder! reedigt, finfint!



peace!

2009-12-19 @ 13:59:54
URL: http://bellen.devote.se
Postat av: e.f.l

Hej! Har precis börjat om bloggen, vore kul att få lite fler läsare. titta gärna och kommentera! ha det :)

2009-12-19 @ 22:38:27
URL: http://thenewbyevelin.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv: yesyes, riktigt vackra människor right there. :)

2009-12-20 @ 13:21:46
URL: http://gribbe.blogg.se/
Postat av: shaya

Åh jag vet. Det gör mig ganska rädd och nervös, tänk om folk jag har skrivit fel om eller att jag tycker om den läser min blogg. Men jag måste skriva av det jag inte kan säga till andra, för när jag skriver "säger" jag det till dem genom datan till folk som läser min blogg.



Och tack Jennifer, du gör mig så hemskt glad!

2009-12-20 @ 21:10:58
URL: http://shaya.devote.se
Postat av: Rebecka

Bra fina bilder

2009-12-21 @ 15:04:14
URL: http://rebeckamg.blogg.se/
Postat av: shaya

En sak till, hoppas det är Ok att kopiera de frågorna. Det verkar så himla kul att svara på dem. Puss!!!!

2009-12-22 @ 00:06:52
URL: http://shaya.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

url

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0